• Kolbenschmidt
  • Pierburg
  • Elring
  • BF
  • Wahler
  • ET - Engine Team
  • NPR

Piesty

Spaľovanie privedeného paliva zahajuje v benzínových motoroch zapaľovacia iskra, alebo v naftových motoroch vstrieknutím paliva do stlačeného vzduchu spaľovacej komory. Pri spaľovaní je energia viazaná chemickou formou, najprv takmer celá premenená na tepelnú a tlakovú a potom piestom a pôsobením tlaku na energiu mechanickú (sila).

V danom type motorov plní nasledujúce funkcie:

  • Prevod tlaku plynu zo spaľovania na kľukové ústroje
  • Obmedzenie a konfigurácia spaľovacej komory
  • Utesnenie v spolupôsobení s piestnymi krúžkami: spaľovacia komora proti kľukovej skrini s cieľom minimalizovať výbuch plynov pri spaľovaní. Kľuková skriňa je umiestnená naproti spaľovacej komore za účelom zamedziť úniku mazacieho oleja zo spaľovacej komory
  • Vedenie ojnice
  • Prenos tepla piestnymi krúžkami do valca a priamo do mazacieho oleja

Stále, nákladovo efektívne a kvalitné plnenie týchto funkcií piestov KS zabezpečujú vynikajúce vlastnosti z hľadiska nasledujúcich aspektov:

  • Geometrická stabilita (medza únavy)
  • Minimálna hmotnosť piestu
  • Udržiavanie prípustnej pracovnej teploty
  • Zabezpečenie optimálnej hladkosti motora (hluk, vibrácie)
  • Bezpečná odolnosť proti zadretiu
  • Nízke opotrebenie
  • Neustále zaistenie funkčných charakteristík motora (výkon, krútiaci moment, spotreba oleja a paliva, atď.)
  • Zníženie výfukových emisií

Konštrukcia piestov sa značne líši podľa pracovného režimu, spaľovacieho procesu a veľkosti piestov.

Konštrukcia originálnych piestov

KS

Všetky originálne piesty KS sú dodávané hotové k montáži príslušných piestnych krúžkov, piestnym čapom a už namontovanými držiakmi, sú dôkladne zabalené ako kompletná sada s výnimkou ťažších piestov. Pre akýkoľvek typ motora sa vyberá najvhodnejšia zliatina z ponuky zliatin KS a používajú sa najefektívnejšie konštrukcie piestov. Piesty sa líšia podľa nasledujúcich vlastností:

  1. Lisovaný jednodielny piest
  2. Kovaný jednodielny piest
  3. Piest s profilovou drážkou
  4. Segmentovaný piest
  5. Piest nosiča drážky s chladiacim kanálikom
  6. Segmentovaný piest s nosičom drážky

Na hlave piestu je informácia o najväčších rozmeroch plášťa a ideálnej vôli piestov. Normálny rozmer vŕtania valca sa odvodzuje od týchto rozmerov.

Príklad:
Piest Φ 84.00 mm
Sp 0,04 mm
Valec Φ 84,04 mm

Popisky
Piston diameter = priemer piestu
Assembly clearance = vôľa kompletu
Assembly direction = smer montáže
Trade mark = obchodná značka
Date of manufacture = dátum výroby

Predná časť motoru
Zadná časť motoru
 
Copyright 2o11 © Motorovediely.sk | All rights reserved