Sady krúžkov KS sú dôležitým prvkom pri oprave motora. V zásade rozlišujeme tesniace, polostieracie a stieracie piestne krúžky. Všetky spĺňajú základní primárnu funkciu utesnenia spaľovacej komory voči kľukovej skrini.
Tesniace krúžky zamedzujú úniku plynov zo spaľovacej komory do kľukovej skrine. Polostieracie krúžky sú kombináciou tesniacich a stieracich piestnych krúžkov, čo znamená, že v podstate udržuje plyny vzniknuté spaľovaním mimo kľukovou skriňou a stierajú prebytočný olej zo stien valca.
Funkcie stieracích mazacích krúžkov je stierať akýkoľvek prebytočný olej zo steny valca a tak únik mazacieho oleja do spaľovacej komory. Cieľom je dosiahnutie nízkej spotreby oleja a súčasne premazanie klzných dielov pri znížení úniku plynu na minimum. Krúžky majú ďalšiu dôležitú funkciu, ktorou je prenos časti tepla piestu na chladenú stenu valca. Prvý krúžok preberá väčšinu tlaku, nasledujúce krúžky pohlcujú menšiu časť.
Množstvo tlaku plynu spolu s vysokou teplotou kladú na piestne krúžky vysoké technické požiadavky. Iba presným osadením príslušného motora je možné dosiahnuť optimálnu životnosť a dodržanie emisných noriem.